GP Austrálie - Výsledky kvalifikace

28. března 2009 v 8:21 |  Austrálie
Kvalifikace na úvodní závod sezóny 2009 skončila absolutním triumfem týmu Brawn GP, Jenson Button a Rubens Barrichello obsadili první řadu. Navzdory novým pravidlům byl čas letošní pole position o půl sekundy rychlejší než před rokem. Loňským top týmům se nedařilo, debaklem skončila kvalifikace pro McLaren.


První část kvalifikace vystavila červenou jezdcům týmu Force India, kteří na podobných pozicích figurovali celý minulý rok. Doplnili je piloti Toro Rosso a Nelson Piquet s Renaultem.

Jako poslední postoupil do druhé části Lewis Hamilton, ale nebylo mu to nic platné. Kvůli technickým problémům totiž na trať již nevyjel. Jeho týmový kolega Heikki Kovalainen se sice za volantem svého MP4-24 dále snažil, ale nikam se neposunul a bude startovat až ze čtrnáctého místa.

Do bojů o pole position nepostoupil na rozdíl od kolegy Kubicy Heidfeld a potvrdil zřejmý fakt, že KERS v australské kvalifikaci výhodou určitě nebyl. Jedinými piloty v třetí části kvalifikace ve vozech s KERS byli Massa a Räikkönen z týmu Ferrari. Räikkönen byl poslední postupující z druhé části a v závěrečných sekundách ho mohl ještě ohrozit Fernando Alonso, ale ten v předposlední zatáčce vyjel do trávy a to znamenalo konec nadějí.

V prvních dvou částech kvalifikace působil velmi suverénně tým Brawn GP, který postupoval na prvních dvou místech vždy v pořadí Barrichello - Button. V závěrečné části nedal bývalý tým Hondy znovu nikomu šanci a s přehledem si zajistil první řadu, i když v obráceném pořadí. Jenson Button zabral ve správnou chvíli a týmového kolegu odsunul na druhé místo.

Že pro dobrý čas na kolo v Albert Parku není bezpodmínečně nutný větší difuzor, dokazoval tým Red Bull Racing. Mark Webber patřil mezi nejrychlejší jezdce, i když mu poslední část nevyšla a skončil desátý. Jeho týmový kolega Sebastian Vettel se však postaví do čela druhé řady. Vedle něj bude na startovním roštu stát Robert Kubica, který nemusí litovat, že na rozdíl od Heidfelda neměl KERS.

Menší zklamání zřejmě zavládlo u týmu Williams, jehož jezdec Nico Rosberg dominoval ve volných trénincích. Němec se musí spokojit s pátým místem a Kazuki Nakadžima dokonce až s třináctým. Pokles pořadím ve srovnání s tréninky zaznamenala i Toyota, které patří šesté a osmé místo.

Jako jediní se s KERS snažili v poslední části kvalifikace piloti Ferrari, ale sedmé místo Massy a deváté Räikkönena v garáži Maranellských nadšení nevyvolala.

Výhodu by však měl KERS přinést v závodě. Jezdci Ferrari, McLarenu a Renaultu by se spolu s Nickem Heidfeldem mohli za jeho pomocí posunout vpřed již po startu, použít ho budou moci ve chvíli, kdy vůz dosáhne rychlosti 100 km/h. Klíčovým faktorem by však v závodě měly být pneumatiky. Každý vůz s nimi spolupracuje jinak a některé týmy mají problémy s opotřebením na delší vzdálenosti. Třetím nejdůležitějším faktorem pak bude spolehlivost, u které letos visí kvůli zcela novým vozům a omezenému testování ještě větší otazníky než v minulých letech.

GP Austrálie - kvalifikace
P.
JezdecTýmQ1Q2Q3ZtrátaKol
1.Jenson ButtonBrawn-Mercedes1:25,2111:24,8551:26,202-19
2.Rubens BarrichelloBrawn-Mercedes1:25,0061:24,7831:26,505+ 0,30321
3.Sebastian VettelRed Bull-Renault1:25,9381:25,1211:26,830+ 0,62821
4.Robert KubicaBMW-Sauber1:25,9221:25,1521:26,914+ 0,71219
5.Nico RosbergWilliams-Toyota1:25,8461:25,1231:26,973+ 0,77121
6.Timo GlockToyota1:25,4991:25,2811:26,975+ 0,77319
7.Felipe MassaFerrari1:25,8441:25,3191:27,033+ 0,83121
8.Jarno TrulliToyota1:26,1941:25,2651:27,127+ 0,92520
9.Kimi RäikkönenFerrari1:25,8991:25,3801:27,163+ 0,96121
10.Mark WebberRed Bull-Renault1:25,4271:25,2411:27,246+ 1,04420
11.Nick HeidfeldBMW-Sauber1:25,8271:25,504

14
12.Fernando AlonsoRenault1:26,0261:25,605

12
13.Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1:26,0741:25,607

16
14.Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:26,1841:25,726

15
15.Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:26,454-

5
16.Sébastien BuemiToro Rosso-Ferrari1:26,503


10
17.Nelson PiquetRenault1:26,598


12
18.Giancarlo FisichellaForce India-Mercedes1:26,677


10
19.Adrian SutilForce India-Mercedes1:26,742


9
20.Sébastien BourdaisToro Rosso-Ferrari1:26,964


10


-f1sports-
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ajka Ajka | 28. března 2009 v 8:27 | Reagovat

No... co k tomu dodat. Né, že bych to Buttonovi s Barrichellem nepřála, ale nechci každý víkend koukat na to, jak si jedou bez problému pro vítězství a naši kluci přijedou do cíle se  ztrátou tří kol a bez bodů :/

2 Šiška Šiška | Web | 28. března 2009 v 8:29 | Reagovat

Ajka: cítím to naprosto stejně, jednou je to zajímavé, ale koukat na to celou sezónu je o ničem :/

3 Ivča Ivča | 28. března 2009 v 8:33 | Reagovat

Ajka: Asi tak nějak. Celou zimu jsem se dívala na to, jak ti moji dřou, aby mohli být letos o trochu víc v klidu. A pak se najednou odnikud zjeví zázrak, který Honda z nějakého důvodu s klidným srdcem odepsala. Tohle přece není možný. Proč by to pouštěli, kdyby to bylo všechno v pořádku a o tolik lepší než všichni ostatní.

A jsem moc zvědavá, jak hodlá FIA řešit difuzory. Já a spousta dalších stále čekáme na vysvětlení, proč jednomu je to zakázáno jako nelegální, a pro někoho jiného je to naprosto v pořádku a může díky tomu vyhrávat závody.

4 Ivča Ivča | 28. března 2009 v 8:38 | Reagovat

Přiznám se, když jsem viděla rozhovor s britskou legendou, bylo mi ho i docela líto. Fakt, jak ho nemusím, tak jsem s ním cítila. A při stanovených pravidlech měnit převodovku už před prvním závodem, to je prostě pech.

A pak by mě zajímalo, co jako přišlo Fernandovi tak vtipného. On dával rozhovor a smál se, jak kdyby byl první a ještě toho druhého o kolo předjel :DDD. Ale pokud mě paměť neklame, do sezóny 2005 jsme taky nevstoupili úplně slavně. A jak slavná nakonec byla ;-)

5 Ajka Ajka | 28. března 2009 v 8:38 | Reagovat

Ivča: Myslí, že obě moc dobře víme, jak to skončí. Brawnu a Williamsu je nechají, když už se s tím dřeli a ostatní nebudou mít nárok. Jim to bude připadat jko dobrej vtip a nás tím nakrknou

6 Gabrielle Gabrielle | Web | 28. března 2009 v 8:44 | Reagovat

Zajímavé výsledky, ale doufám, že to tak nebude bývat pořád (ne že bych to klukům z Brawn nepřála). Jinak je škoda, že Fernando udělal chybu a nedostal se do Q3, ale věřím, že to všem zítra pořádně nandá =)

7 Ajka Ajka | 28. března 2009 v 8:48 | Reagovat

A jarno na poslední chvílidlouho po časovém limitu odsunul Nicka :( A to se tak snažil... Ale zítra si určitě s Fernandem prorazej cestu s předním křídlem a všem ostatním ukážou to zadní :DDD

8 Ivča Ivča | 28. března 2009 v 8:58 | Reagovat

Ajka: Neboj, naše a vaše kombajny to tam pokosí :DDD

9 Ivča Ivča | 28. března 2009 v 9:31 | Reagovat

A Ferrari taky bývalo výš, že? Promiňte, pořád mám mírně rozhozený sandál :DDD

10 Ajka Ajka | 28. března 2009 v 10:20 | Reagovat

Ivča: Ano, to je dobrý postřeh :DDD

Ferrari občas bývalo i první :DDD

11 Ivča Ivča | 28. března 2009 v 10:26 | Reagovat

Ajka: já jak na to koukám. Fernando to šacoval, že bude +- někde na úrovni Ferrari a BMW :DDD. To se trefil. Akorát zapomněl zmínit, že jich bude ještě tolik před ním, Ferrari a BMW :DDD

12 Lucka Lucka | 28. března 2009 v 10:32 | Reagovat

holky to nic, já si nastavila budík, abych vstala hned jak skončí kvalifikace (nemám žádný kanál, kde by ji vysílali, takže aspoň čertsvé výsledky na netu) - a jsem v šoku. Tipovala jsem, že Brawn GP budou vysoko v kvalifikaci, ale do závodu jim nevěřím. Nikdo neví, jak je na tom jejich auto na dlouho vzdálenost....podle mě je převálcuji ti za nimi :-) ale aspoň je trochu vzůůšoooo :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama