Fernando Alonso: „Musíme zrychlit“

27. března 2009 v 21:58 | Ivča |  Fernando - aktuality a rozhovory
Fernando Alonso byl o prvních trénincích trochu zklamaný. Renault bude hledat lepší výkonnost
Po testech byli v Renaultu skvěle naladění. Páteční tréninky v Melbourne ale přinesly lehké zklamání.
Nelson Piquet měl velké problémy a Fernando Alonso se ne a ne dostat na vyšší příčky. Jak vidí dvojnásobný mistr světa současnou situaci, to vysvětlil na oficiální tiskové konferenci FIA.

Fernando, byl jsi během prvního dne spokojený? Jaká jsou tvoje očekávání pro tento víkend?

Jsem šťastný, ale mohl bych být ještě šťastnější. Máme ještě potíže vyhodnotit naši rychlost. Ale je teprve pátek. V prvním tréninku jsem byl desátý, ve druhém dvanáctý. To určitě nejsou ideální umístění pro boj o pódium nebo dokonce o vítězství. Zítra snad budeme moci výkon vylepšit. Musíme zrychlit.

Nemůžeme si dovolit startovat ze středu pole, pokud chceme v závodě bodovat. Naše očekávání pro zítřejší kvalifikaci se nezměnila. Chceme být v nejlepší šestce, přinejhorším v nejlepší osmičce. Pokud se to nepodaří, pak určitě nebudeme moci být spokojení.

Cítil jsi se dnes v autě jinak než během testů?

Ne, nebyl to velký rozdíl. Tratě jsou samozřejmě trochu odlišné a člověk si musí přizpůsobit nastavení vozu trati i odlišným podmínkám. Dnes hodně foukalo a silný vítr očekáváme i v sobotu a v neděli. Musíme se tomu bezpodmínečně přizpůsobit a změnit pár věcí v nastavení vozu. Bylo to stejné, jako když jsme během zimních testů přijeli z Portimao do Jerezu. Ty tratě jsou jiné.

Je několik tratí, na kterých jsou hrboly, na jiných je hodně pomalých zatáček, na mnohých zase spíše rychlé zatáčky. Každé jednotlivé trati se musíme přizpůsobit ve všech maličkostech. Tady jsme začali s nastavením, které více méně odpovídalo tomu z Jerezu, protože vloni se dalo použít téměř beze změn. I tentokrát jde při vyladění spíše o drobnosti.

Poprvé jste jezdili pozdě odpoledne. I závod se bude konat v tuto dobu. Jaká byla viditelnost?

Bylo to o trochu horší než v prvním tréninku a než vloni, protože slunce bylo trochu níž. Je to trochu horší, ale není to velký problém. Snad to bude v pohodě. Ale určitě není pochyb o tom, že ve dvě odpoledne by byla viditelnost lepší.

Byl problém najít vhodný brzdný bod? Někde byl stín, někde ne.

Ne. V některých případech zapadající slunce způsobilo, že viditelnost ve zpětném zrcátku byla o něco horší než v prvním tréninku. Ale to není problém. Jsem si jistý, že to bude v pohodě.

Bude to problém v závodě, když je kolem hodně aut?

Doufám, že ne. Samozřejmě je lepší, když člověk může nechat co nejvíce aut za sebou. To samozřejmě zkusím.

Vyzkoušel jsi nastavitelné přední křídlo a KERS?

KERS v každém kole. Předního křídla jsem se ani nedotkl.

Budeš ho přenastavovat během závodu?

Ne.

Jak funguje KERS? Můžeš popsat svoje první zkušenosti?

Abychom dosáhli optimálního času, řídíme se pokyny týmu. KERS používám v místech, které považují za vhodná. Samozřejmě máme možnost využít celou kapacitu najednou, ale to člověk udělá spíš v odpovídající situaci v závodě, když bojuje s jiným jezdcem. Takže, když chce zaútočit, nebo se ubránit. Možná bychom měli ušetřit celých 400 Kj pro jedno stisknutí knoflíku, ale to musíme vyzkoušet až v závodě. Během testů to bylo o něčem jiném. Teď to poprvé nasadíme v závodě. To pro nás bude úplně nová zkušenost.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama